Ministerstwo Rolnictwa wprowadziło zmiany w systemie szacowania strat w uprawach rolnych

Szacowanie strat w uprawach polowych spowodowanych wystąpieniem suszy w 2021 roku uległo zmianie. Wnioski o oszacowanie strat w uprawach polowych spowodowanych wystąpieniem suszy rolnicy mogą składać wyłącznie za pomocą publicznej aplikacji, która dostępna jest pod adresem: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign.

Za pomocą aplikacji można określić zakres i stopień strat spowodowanych przez suszę w uprawach rolnych oraz podać dane dotyczące liczby zwierząt utrzymywanych w gospodarstwie rolnym.

Wypełnione wnioski, po uzupełnieniu informacji o wszystkich uprawach należy podpisać Profilem Zaufanym i wysłać w aplikacji do 15 października 2021 r.

Pracownicy Oddziału Doradztwa Rolniczego w Świeciu, ul. gen. Hallera 4/25, 86-100 Świecie, udzielają pomocy przy elektronicznym wypełnianiu wniosków suszowych (termin złożenia wniosków upływa 15 października). Osoby chętne do skorzystania z pomocy powinny prędzej umówić się na spotkanie pod numerem 52 33 100 11.
Rolnik, który chce złożyć wniosek suszowy musi posiadać profil zaufany, oraz znać numer gospodarstwa i hasło do platformy eWniosekPlus, na którym składany był wniosek o płatność w roku 2021.

Przed wypełnieniem wniosku w aplikacji, prosimy o zapoznanie się z przygotowaną przez resort rolnictwa instrukcją, którą można pobrać poniżej.


Adres źródłowy: https://bukowiec.pl/news/ministerstwo-rolnictwa-wprowadzilo-zmiany-w-systemie-szacowania-strat-w-uprawach-rolnych

Załączniki
  • [0] https://bukowiec.pl/sites/default/files/styles/node_thumbnail/public/obrazek/2021-09/Ministerstwo%20Rolnictwa%20wprowadzi%C5%82o%20zmiany%20w%20systemie%20szacowania%20strat%20w%20uprawach%20rolnych.jpg?h=8e061597&itok=MlRfFx3u