Zakup pojazdów do realizacji zadań gminy
W październiku 2024 roku gmina Bukowiec sfinalizowała kolejną, złożoną inwestycję. Pierwszy moduł obejmował wykonanie instalacji fotowolotaicznych, drugi – zakup pojazdów na potrzeby realizacji zadań samorządu i ochotniczej straży pożarnej.
W ramach drugiej edycji Programu Inwestycji Strategicznych zaplanowano zakup kilku pojazdów, które mają służyć realizacji zadań gminy. Największy wydatek, to zakup nowego autobusu. Starego i wysłużonego busa, z prawie milionowym przebiegiem, zastąpił pojazd Isuzu Visigo za 1,25 miliona złotych. To autokar w nowoczesnej technologii, spełniający obowiązujące normy do przewozu osób, w standardzie prawie 40 miejsc siedzących, dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych ruchowo. Zakup nowego autokaru ma zapewnić odpowiednie warunki i większe bezpieczeństwo przewozu dzieci do szkół. Pojazd będzie też reklamował gminę Bukowiec, odpowiednie oznakowanie znalazło się na karoserii.
Ponadto przewidziano zakup samochodu osobowego marki mazda. Celem było ograniczenie kosztów wyjazdów służbowych. Z kolei flota Zakładu Gospodarki Komunalnej została wzbogacona o nowy ciągnik John Deere. Maszyna ma w szczególności usprawnić działania jednostki w zakresie koszenia poboczy, równania i utwardzania dróg kruszywem oraz wywozu ścieków z szamb.
Także w ramach tego zadania, z tym że kilka miesięcy wcześniej został zakupiony lekki wóz ratowniczo-gaśniczy Renault Master, który służy w jednostce OSP Bukowiec. Dodajmy, że podobny pojazd od 2023 roku jest w bazie druhów z Przysierska, a współfinansowanie zapewnił wówczas marszałek województwa.
Zakup wymienionych pojazdów, to łącznie wydatek na poziomie ponad dwóch milionów złotych. Co istotne, gmina musiała zagwarantować jedynie trochę ponad 100 tysięcy złotych.