ikona telefonu

+48 52 330 93 10

  • bezchmurnie
    Dzisiaj:
    25°C / 15°C
wtorek 23.07.2024 r.
Imieniny: Sławy, Sławosza i Żelisławy

Szacowanie strat rolniczych wynikłych z suszy. Aktualne informacje

Informujemy, że zarządzeniem nr 108/2023 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego powołano komisję do spraw oszacowania zakresu i wysokości szkód spowodowanych przez niekorzystne zjawisko atmosferyczne – susza w gminie Bukowiec w 2023 roku.

W związku z powyższym producenci rolni, u których wystąpiły szkody w uprawach, mogą już składać wnioski do oszacowania zakresu i wysokości szkód. Wnioski będą przyjmowane w urzędzie gminy w Bukowcu, pok. nr 11, 12 lub 17. Producenci rolni, którzy posiadają ubezpieczenie upraw proszeni są o załączenie kopii polis do wniosku. Wypełniając wniosek należy zachować zgodność danych zawartych we wniosku o przyznanie płatności obszarowych na bieżący rok, składanym do ARiMR (dot. producentów rolnych korzystających z płatności obszarowych).

Druk wniosku można pobrać poniżej w wersji elektronicznej, a także osobiście w urzędzie gminy. Wnioski są przyjmowane do 11 sierpnia br. włącznie.

Przypominamy, że komisja może szacować straty wyłącznie do dnia zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji.

Jednocześnie informujemy, że wnioski o szacowanie szkód w gospodarstwach rolnych powstałych w wyniku wystąpienia suszy w 2023 r. należy składać także za pośrednictwem publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” (wymagany profil zaufany lub podpis kwalifikowany).

Aplikacja znajduje się pod linkiem: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

Trzeba pamiętać, że oszacowanie szkód tylko przez komisję, z pominięciem aplikacji suszowej, nie będzie uprawniało do uzyskania pomocy suszowej.

W przypadku pytań, wątpliwości prosimy o kontakt w urzędzie gminy w Bukowcu – p. Emilia Szczepańska, tel. 523309325 (-10), rolnictwo@bukowiec.pl lub z doradcą ODR p. Łukasz Domin, tel. 885 052 577.